Rejoins la communauté des fans de basketball
- Inscription rapide et gratuite -

Heures au format UTC + 1 heure

Poster un nouveau sujet Répondre au sujet  [ 23 messages ]  Aller à la page 1, 2  Suivante
  Imprimer le sujet

citations de joueurs

Auteur Message
    MessagePosté: 02 Jan 2006 13:44 
Rookie
Rookie

Bonjour, je cherche des citations de joueur de basket du type:
Quoique tu fasses tu peux toujours faire mieux. "Dwyane Wade"
"Des fois, je ne comprends pas le basket" Tony Parker
« Si vous rentrez dans un mur, n’abandonnez pas. Trouvez un moyen de l’escalader, le traverser, ou travaillez autour. »
[ Michael Jordan ]
« Il faut se fixer des buts avant de pouvoir les atteindre. »
[ Michael Jordan ]
Un gagnant est une personne qui a identifié ses talents, a travaillé avec acharnement pour les développer, et a utilisé les dites capacités afin d'accomplir ses objectifs. [Larry Bird]

mon site

MessagePosté: 02 Jan 2006 14:15 
Modérateur
Modérateur

NBA: San Antonio Spurs
France: OLB
Êtes vous un robot ?: Non
je pense que tu devrais faire une recherche sur charles barkley, à mon avis tu trouveras une mine d'or....

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ ____
https://www.facebook.com/wwarenas
Citation:
les spurs, c'est comme les pruneaux d'agen, ca en fait chier certains, mais c'est un régal pour les autres

MessagePosté: 27 Jan 2006 18:31 
Sophomore
Sophomore

Bon j'aimerais que chacun d'entre vous donne son avis sur ce joueur d'exception qu'était Sir Charles. Je vous laisse quelques-unes de ses plus célèbres citations que j'ai trouvé sur un forum et un membre du nom de nba4ever, il y a des perles

"Aussi longtemps que Larry Bird jouera, je serais le deuxième plus mauvais défenseur de la ligue."
"La pression? C'est pas un truc qu'on met dans les pneus?"
"On peut m'acheter. S'ils y mettaient le prix, je suis prêt à travailler pour le Ku Klux Klan."
"Si vous sortez avec une fille et que les gens disent d'elle qu'elle a de la personnalité, cela signifie qu'elle est moche. Quand les gens disent qu'un joueur travaille dur, çà signifie qu'il est nul. C'est pareil."
"Tout ce que je sais, c'est que tant que j'ai été le top rebondeur de la SEC (sa conférence en NCAA), j'ai eu de bonnes notes à la fac."
Avant de jouer l'Angola aux J.O. 1992 : "Tout ce que je peux vous dire sur l'Angola, c'est que l'Angola va avoir des ennuis."
Après avoir envoyé un Angolais au sol : "Si ça se trouve, ce mec n'avait pas mangé depuis trois jours."
"En quoi Christian Laettner ressemble à Larry Bird? Ils sont tous les deux blancs et pissent debout."
A propos de Chris Mullin qui s'était évanoui : "Si c'est son cerveau qui est touché, pas de problème, car c'est le plus petit organe de son corps."
Avant un match 5 de playoffs, alors qu'il était joueur : "Je pense que l'équipe qui gagnera le match 5 gagnera la série. Sauf si nous perdont le match 5."
"Ce n'est pas parce que je sais dunker un ballon que je devrais élever vos enfants".
"Je n'écoute pas les arbitres. Je n'écoute jamais les gens qui se font moins d'argent que moi."
Au moment de sa retraite : "C'est exactement ce dont l'Amérique a besoin : un autre Noir sans boulot".
"David Stern m'apelle aujourd'hui et me dit : excuse-moi pour toutes les choses que j'ai dites sur toi dans le passé. Dennis Rodman est bien pire que toi."
A propos d'un dunk raté par Ricky Davis au slam dunk contest 2004 : "l'opération s'est bien passée mais le patient est mort."
"C'est toi le boss Ernie (Johnson, collègue de Barkley sur TNT). Le Blanc est toujours le boss."
"Les Bulls sont nuls. C'est juste une bande de lycéens payés 70 millions de dollars. Putain! Je déteste ma mère pour m'avoir fait naître si tôt!"
"Si j'avais un bon agent, je serais sur l'Ile de la Tentation. J'aimerais être au milieu de ces gonzesses à moitié à poil. C'est vraiment de la télévision de qualité".
A propos de l'instauration de la défense de zone en NBA : "C'est un grand jour pour les tocards".
"Je ne crée pas de polémiques. Elles sont là bien avant que je n'ouvre ma bouche. Je les porte juste à votre connaissance."

j'adore :lol: :lol: :lol:

"...that light at the end of the tunnel, sometimes it's a train." CHARLES BARKLEY

MessagePosté: 27 Jan 2006 18:41 
Sophomore
Sophomore

voici une autre couche :oops: :

These are my new shoes. They're good shoes. They won't make you rich like me, they won't make you rebound like me, they definitely won't make you handsome like me. They'll only make you have shoes like me. That's it.

You know it's going to hell when the best rapper out there is white and the best golfer is black.

Lors des JO 1992
"On vient aux JO pour deux choses :
Jouer aux golfs et botter le cul de nos adversaires ! "

"Golf is, by far and away, the most racist sport in the world"
Thanks Kenny!

"Black people get treated like crap in this country. White folks who don't have money get treated like crap. So listen, if you don't like it - Don't watch! Okay Ernie, let's talk about basketball."
Thanks Kenny!

"You know like you go to a big city they have like Ruth's Chris or Morton's Steakhouse? If you in a small town you gonna get a Sizzler and that's it."
Thanks Kenny!

Charles (To Kenny) : We both think you're ugly
Kenny: I'd rather be smart than beautiful
Charles: Well you're 0-2 (0 for 2)
Thanks Faysal!

"I'm gonna go home and get naked again in the mirror cuz I don't look like Rerun or Al Roker. There's some deception going on. I'm not fat y'all! I'm big-boned."
Thanks Kenny!

On Phil Jackson handing out books to his team: "He needs to give that team a Bible. Only God can help them. They're terrible."

[From last season] "If Ginobili doesn't make the All-Star team, then I'm not going to Denver."
Thanks Jacqueline!

Here's one in response to San Antonio's opening night victory over the Nuggets, which includes Reggie and Charles trying to pronounce Fabricio Oberto's name.
Charles: "That's bad news for the West."
Ernie: "It certainly is."
Charles: "Because San Antonio, number one, with Tim Duncan and Ginobili playing basketball all summer...They won it last year, and they're much better, I think Nick Van Exel is going to be a great addition, and Michael Finley, and I can't pronounce that big kid's name, but he's gonna play well also."
Reggie: "Francisco Oberto!"
Charles: "Oh, you bilingual now!"
Thanks Dion!

[I like this one even though it's not really a Charles quote. Taken from the Arizona Republic on Nov. 19th] On TNT's postgame show Thursday, analyst Charles Barkley said Kurt Thomas and Brian Grant are good players but are "plodders" who don't fit the Suns' system. "At least he says I can play a little bit," Thomas said. "At least he gave me a little credit."

"Hey first of all, I love Mark Cuban. He ain't never gonna know more about basketball than me. I ain't never gonna have as much money as him, I'll never know more about computers, but he'll live to be 1000, and he'll never know more than us two about basketball. If he knew that, he wouldn't have put that little 'soft cake' team together."

"...that light at the end of the tunnel, sometimes it's a train." CHARLES BARKLEY

MessagePosté: 27 Jan 2006 18:47 
Sophomore
Sophomore

on repart :roll: :roll: (c'est en anglais):

After seeing Mark Cuban wearing that ugly blue jacket: "Wow, all that money and he dresses like Craig Sager."

Ernie: Charles do you know what a blog is?
Charles: No, I just know it has something to do with the internet. I don't do the internet. Anybody that sits and plays on the computer just has no life

After the spurs received their 04-05 championship rings: "They [The NBA] could save some time and just give em the rings they're gonna give em next year."

"They [Phoenix Suns] are like the Jackson Five without Michael. That's exactly what losing Amare Stoudamire is."

"If I didn't have my gambling problem I would never work at all."

"...that light at the end of the tunnel, sometimes it's a train." celle la :roll: :roll:

Jay Leno - "You ever bet on something and just said: This is crazy?"
Barkley - "Sunday night Jay. I bet on the Houston Texans. I have no idea what I was feelin. I'm like, I call my guy I said, 'Houston's gotta win a game sooner or later don't they?' I'm thinkin ok they on national television. Every jock gets excited when they on national television. There's no way you gonna embarass yourself... I was wrong."

Ernie: "Here's Shaquile O'Neal, he's put on 15 pounds in the offseason, all muscle he says."
Charles: "That's what all fat people say - 'It's all muscle'"
To Kenny the Jet, who was late to work: "When we say go on at seven, that don't mean black folk time."
"Only half the people are going to like you anyway; the half that don't like you need a life."

On hypnotism today on the Oprah Winfrey Show, in regards to his terrible golf swing:
"I went to go get hypnotised so I would get rid of the yips with my golf swing....all i got was a good nap."

According to the Chicago Sun-Times TNT's Charles Barkley entered Rosebud Steakhouse in Chicago on Monday night and said to the bartender: "Why don’t I buy everybody a drink to congratulate them on their White Sox, because I know there’s not a lot of winning teams in town right now."

On why he doesn't vote: "You're voting for who'll do the best for you, and I don't like that system. You should vote to help everybody."

While watching someone in Australia put $1 million worth of rubies on a table: "Damn, must not be any black folks in Australia. You can't just leave $1 million worth of jewelry lying around the 'hood."

"Man, there's nothing in the world that makes me as nervous as seeing white people dance."

When asked why blacks excel at basketball: "It doesn't cost anything to play."

"Sports are a detriment to blacks, not a positive. You have a society now where every black kid in the country thinks the only way he can be successful is through athletics."

MessagePosté: 27 Jan 2006 19:39 
Sophomore
Sophomore

Post Hurricane Katrina: "America is divided by economics, and especially poor kids have to get their education. If you are poor and black or poor and white or Hispanic, you are going to be at a disadvantage. You are not going to have the best neighbourhoods or best school."
"A lot of kids just think about playing sports instead of being doctors, lawyers or even reporters. That's why you have to get your education. You cannot be at the mercy of the government."
"It's a really tough situation - sad and unfortunate, but hopefully, it's a wake-up call for people who are less fortunate. I stress a lot you have to get your education, especially black kids, poor white kids and Hispanic kids."

"You know what's amazing to me? America. There have been so many people who have stepped up, and I'm just proud to be an American. Yeah, there were some mistakes made, but I don't play the blame game. Let's move forward and rebuild New Orleans."

[The reports I've read have mentioned Charles saying he was going to be donating $1 million to relief efforts, with $250,000 going to a charity in Alabama. He also planned to buy five houses in Atlanta to provide housing for evacuees.]

Barkley: "I tell you what's going to be an interesting team. The Utah Jazz."
Kenny: "Good interesting or bad interesting?"
Barkley: "I don't know yet."

Not an exact quote, but a great story:
When Charles was playing for the Rockets and the Lakers needed to win one more game to finish up that series (early playoffs), Shaq and he were at the free throw line. Houston was about to win which meant LA had to stay there one more night. Problem was, LA had already packed up and booked flights back to LA, assuming it would be an easy game...Barkley was jawing at Shaq as usual and someone asked him later what he said:
[Paraphrased] "I was just asking Shaq if he needed a place to stay here in Houston."

"See Tony Parker's good, but we just don't know how good Tony Parker really is. He aint never been hit."

"He's instant offense... on both ends of the floor, I might add."
Barkley on Cuttino Mobley

On Supreme Court nominee John Roberts: "I'm disappointed that George Bush is going to get to pick, most likely, two Supreme Court Justices. I'm very disappointed in that. It's a good thing I don't need an abortion and it's a good thing I don't need an affirmative action job."

Chris Rose: You used to be called The Round Mound of Rebound. Just how round are you these days?
Charles Barkley: A few doughnuts away from a complete circle.

"People who talk on the radio are idiots. It's the worst thing that ever happened to sports -- talk radio."

On no longer being a republican: "That was until they went crazy, before all those religious fanatics took over. My man (President Bush) started a war for no reason. He's getting innocent kids killed over there."

On playing a celebrity golf tournament: "As long as Chris Webber is playing, I know I won't come in dead last. I know I can at least beat him."

On the camera shot of Steve Nash's wife and twin baby daughters:
EJ: And there we see the wife of the MVP and his newborn twins.
Charles: She's an MVP too!

Sir Charles, on Bill Maher's show, about the Democratic Presidential Debates, "Al Sharpton need to get out, too. And that sistah-girl (Carrol Moseley Braun). Hey, I love Al Sharpton and I love the sistah-girl, but hey, we can't even get black coaches in the NFL, you think we gonna have a black president?"

During the NBA finals, Ernie Johnson points to a sign that reads:
"Barkley = Dumb, Van Gundy = Dumber"
Barkley responds, "Hey, at least that guy knows who I am. I have no idea who that guy is."

When asked by Bob Costas why he wants to be the governor of Alabama: "I want to help poor people, Bob. Somehow, I'm going to help poor people."

Charles on Jim Brown: "He’s not a martyr. He’s an ass."

When Chuck was asked by the judge if he had any regrets about throwing guy through a window in Orlando he said, "I regret we weren't on a higher floor."

EJ: "The Wizards have not won a playoff series since 1988."
Barkley: "That's only because they sucked."

Kenny: "I think New Jersey has a chance to beat them. If they had Vince Carter all year they'd be the three seed."
Barkley: "Have you been drinking again?"

"Isiah Thomas is building a championship team... too bad it's in San Antonio."
Charles Barkley on the Nazr Mohammed deal.

Ernie: "We're on our way to Detroit, aren't we?"
Barkley: "Damn, I gotta get my bulletproof vest."

Charles Barkley on TNT about winning the 1993 NBA Most Valuable Player award: "Oh, that's the paperweight in my office. That was a great honor and the best year of my basketball life. I played with Magic on the Dream Team, I beat the hell out of Kenny [Smith] one night in a nightclub... that was one of the better years of my life."

Charles responding to an Orlando Sentinel poll that showed that 62% of respondents did not want the Orlando Magic to re-sign free agent Shaquille O'Neal: "Just shows you that 62% of the people in Orlando are stupid."

On his attempts to lose weight: "I'm trying, but food just tastes too damn good!"

Sir Charles to Steve Kerr: "Hey Steve, no offense, but if you couldn't shoot, there would be no reason for you to be alive."

"They should call that Mystery Meat. I don't know what the hell that was all about." - After Meatloaf's half-time performance at the NBA All Star game

After TNT showed a stat that Charles had the lowest career three point percentage amongst players who took at least 250 3 point attempts in the playoffs - "To whoever put that stat together... 'Yo Mama'".

"I saw what the governor makes. That's like four hands of blackjack."
-- Charles Barkley on why he wasn't seriously considering becoming the Governor of Alabama

Letter from Charles Barkley to Bill Laimbeer, I think in 1989:
"Dear Bill ,
Fuck You.
Charles "

Professional athletes should not be role models. Hell, I know drug dealers who can dunk. Can drug dealers be role models too?"

On a 1990 brawl against Pistons hit man Bill Laimbeer: "I don't know why he wants to challenge my heavyweight title. He's not even among the top 10 contenders."

The only difference between a good shot and a bad shot is if it goes in or not.

On Larry Bird being criticized by teammates for shooting too much: "If you’ve got a Mercedes, you drive it."

Al Gore's a loser. But he's only the second biggest loser in Washington. The Wizards are the biggest losers in Washington.

Seriously. Nobody wants to shoot in the last two or three minutes of a game. I do. Somebody has to be the hero. It might as well be me.

I won't kill myself. I'm one of my favorite people.

On supersized Oliver Miller: "You can't even jump high enough to touch the rim, unless they put a Big Mac on it."
:roll: :roll:

"I heard Tonya Harding is calling herself the Charles Barkley of figure skating. I was going to sue her for defamation of character, but then I realized I have no character."

Barkley on Spurs guard Terry Porter’s age: “I think he and my grandmother are about the same age.”

"Crime will be down in NY tommorow, because everyone will be at the game."

Barkley's reason for underclassman and highschool kids to stay in school:

If your homeboys are telling you yo go = don't come to the NBA
If your family is po' = don't come to the NBA
If you wanna meet groupies = don't come to the NBA
If you dont like classes = don't come to the NBA
If you can't start on a College team = don't come to the NBA

Its half-man, half-amazing. Or as some folks call him: all offense, no defense

"The NBA stands for No Babies Allowed."

On the All-Star Game: "Hell, there ain't but 15 black millionaires in the whole country & half of 'em are right here in this room."

On Barkley: "There wil never be another player like me. I'm the ninth wonder of the world."

On Allen Iverson's prowess versus other teams: "I'll never let a one-man team beat me."

Last weeks Rocket-Sixers game was 35-35 at the half: "Thank God for the new defensive rules, this could have been 25-25!"

Barkley on Hanno Mottola, who, as EJ remarked "is the first NBA player from Finland". Charles replies: "Of course he is the first NBA player from Finland, he's the only person in Finland."

"I've been rich and poor. Being rich is better."

To Billy Crystal, the only 'famous' Clippers fan: "How did you not become a Laker fan like all the other phony celebrities?"

EJ: "Auburn is a pretty good school. To graduate from there I suppose you really need to work hard and put forth maximum effort." Sir Charles: "20 pts and 10 rebounds will get you through also!"

Reading a book cover: "'Broadcasting for dummies'? This is for you, Ernie."

To Kenny: "You know the thing that was amazing about that game? Between the two of y'all ya had 60 points that night, his [Hakeem's] 51 and your 9."

On the Utah Jazz: "When your two best players are 40, you got a problem."

After Cleveland suffers an embarrassing opening night loss: "You know what they're saying in Cleveland? 'When do we play Golden State?'"

"I love sam cassell, he's a great guy... but he does look like E.T."

"Half Man, Half Sit-Out-The-Season." -- Barkley, talking about Vince Carter.

Cassell shooting over (Earl) Boykins is like shooting over a chair.

After a Miami road loss: "Dwyane Wade's game is not traveling with him."

They (the Lakers) don't care if Michael Olowokandi gets points. If he explodes... he's gonna get 8.

Ernie (to the panel): In one word, who's gonna win the Heat/Hornets series?
Michael Redd: Miami
Kenny Smith: Toss-up
Barkley: That's two words, stupid!

On a Vegas golf course...
Tiger: I hear they're going to build a new Super Kmart here.
Barkley: Yeah, where?
Tiger: In the space between your ball and mine.

MessagePosté: 27 Jan 2006 20:03 
Sophomore
Sophomore

voila c'était quelques vacheries de sir charles si je trouve d'autres je les mettrais ;) ;)

MessagePosté: 27 Jan 2006 20:59 
Rookie
Rookie

Merci mec il y en a tellement je vais bien m'éclaté ^^

Image

MessagePosté: 27 Jan 2006 21:21 
Rookie
Rookie

Quelq'un aurait des citations du SHAQ?

Image

MessagePosté: 28 Jan 2006 7:16 
Sophomore
Sophomore

de rien et eclate toi (et ne salis pas ta maison de sang quand tu t'éclate :lol: :lol: )

et pour seb11 j'ai trouvé une sympa :

Shaquille O'Neal : "Me shooting 40 percent at the foul line is just God's way of saying nobody's perfect."

MessagePosté: 30 Jan 2006 16:35 
Rookie
Rookie

Merci bcp LakersLand

Image

MessagePosté: 30 Jan 2006 18:13 
All Star
All Star

C'est du bon lakers-land!!!
Si t'en as d'autres, n'hésite pas ;)

Image
Image

MessagePosté: 30 Jan 2006 21:55 
Rookie
Rookie

Personne n'en a d'autres du SHAQ?

Image

MessagePosté: 30 Jan 2006 21:59 
Hall Of Famer
Hall Of Famer

NBA: Phoenix Suns
Seb11 a écrit:
Personne n'en a d'autres du SHAQ?

Non

MessagePosté: 31 Jan 2006 13:46 
M.V.P
M.V.P

English : In many ways, my job in soccer was like my job in basketball now. I had to protect the goal. That was the name of the game, not letting the other team score.”

French : De beaucoup de manières, mon travail dans le football était comme mon travail dans le basket-ball maintenant. J'ai dû protéger le but. C'était le nom du jeu, ne laissant pas les autres points d'équipe."

Hakeem Olajuwon, qui était, au Nigéria, gardien de but au foot.

Image
Image

Pronos' : 572/940 : 60.6% !

MessagePosté: 23 Fév 2006 17:32 
Rookie
Rookie

personellement moi je dit que shaq il a pas du faire beaucoup de citations intelligentes.

Deja qu'il a du mal a cojiter que le ballon orange il faut le mettre dans le panier(sans casser le panier). :twisted: :twisted:

WhaT TimE Is It????????Let'S TimE Go On!!!!!

MessagePosté: 23 Fév 2006 18:12 
NBA Champion
NBA Champion

let's time go on a écrit:
personellement moi je dit que shaq il a pas du faire beaucoup de citations intelligentes.

Deja qu'il a du mal a cojiter que le ballon orange il faut le mettre dans le panier(sans casser le panier). :twisted: :twisted:

Va te cacher toi !!! :evil:
Shaq est diplomé et , niveau basket ,ce n'est pas qu'une grosse brute qui ne sait mettre que des dunks à tout va . Il a une vrai intelligence de jeu .

Image
Mili a écrit:
Les C's sont injouables...
Même les fans des Lakers le disent 8)

MessagePosté: 23 Fév 2006 20:12 
Administrateur
Administrateur

NBA: Milwaukee Bucks
France: Elan Chalon
Êtes vous un robot ?: Non
Exactement comme P-Double je crois que Lets Time machin là fait partie des gens qui se trompent totalement sur le Shaq, un ignorant de plus, et je sens qu'il va pas faire long feu ici...

Basket4life sur Twitter
Basket4life sur Facebook

Poster un nouveau sujet Répondre au sujet  [ 23 messages ]  Aller à la page 1, 2  Suivante

Heures au format UTC + 1 heure